Časté dotazy

Jak prodej zájezdů na Cestování.cz funguje?

Na Cestování.cz si prodáváte své zájezdy sami, jde tedy o přímý prodej zájezdů. Žádosti o rezervace zasíláme k vyřízení přímo Vám a kromě toho se evidují ve Vašem účtu v administraci.

Kolik mě bude zveřejnění zájezdů na Cestování.cz stát?

Zvolili jsme obchodní model, který nenese žádné počáteční náklady, neplatíte za reklamu ani za umístění své nabídky na webu. Platíte pouze drobné poplatky za přijaté konkrétní poptávky, které chodí k vyřízení přímo Vám. Za každou odeslanou žádost o rezervaci zájezdu účtujeme 0,5% z celkové ceny na této žádosti. Není to tedy typická provize a může se samozřejmě stát, že rezervace nedopadne a klient neodjede - ale právě proto jsme zvolili tuto výši poplatku. Podle našich výpočtů je pro Vás velmi výhodná a jistě budete s prezentací zájezdů spokojeni.

Kam budou chodit žádosti o rezervaci?

Oznámení o nových žádostech o rezervaci budeme posílat na jakýkoliv email. Kromě toho tyto žádosti uvidíte také ve svém účtu v administraci označené jako "affiliate Cestování.cz".

Jak na web zařadím své zájezdy?

Na Cestování.cz zveřejňujeme zájezdy cestovních kanceláří, které jsou zapojené v systému Open Travel Network. Je-li to technicky možné, zajistíme import dat a pravidelnou aktualizaci přímo z Vašeho rezervačního/prodejního systému. Nemáte-li žádný vlastní XML export, poskytneme Vám jednoduchou aplikaci pro vkládání a editaci zájezdů.

Je technicky možné nějaký zájezd z Cestování.cz vyřadit?

Možné to je, připravujeme řešení, které Vám umožní seznam zájezdů pro prodej na Cestování.cz kdykoli měnit.

Jak souvisí Cestování.cz se systémem Open Travel Network?

Na Cestování.cz zveřejňujeme pouze zájezdy cestovních kanceláří, které jsou zapojené v systému Open Travel Network. Zájezdy v rámci společné databáze pravidelně aktualizujeme. Služby, které Vám poskytujeme v rámci systému Open Travel Network, zůstávají beze změny.

Problematické rezervace

V sezóně klienti často rezervují stejný zájezd u více cestovek najednou, co s tím?

S tímto případem počítáme. Pokud klient odešle více rezervací při jedné návštěvě, máme připravené řešení. Budeme to sledovat (podle statistik to zatím nebyl žádný výrazný problém) a pokud bude třeba, pak počet najednou odeslaných rezervací omezíme a nebo takové rezervace zcela zakážeme.

Klienti mohou omylem chybně vyplnit rezervaci, např. nesprávný věk dětí, a ta se potom nepovede.

Tyto případy určitě snižují celkovou úspěšnost rezervací. Nicméně nezřídka na to lze reagovat upravenou nabídkou, kterou klient (i přes případné zvýšení ceny) akceptuje a rezervaci pak lze považovat za úspěšnou. Samozřejmě se ale budeme snažit zájezdy a ceny prezentovat tak, aby těchto případů bylo co nejméně.

Bojíme se toho, že budou chodit smyšlené rezervace na vysoké částky.

Před vyúčtováním poplatků budeme rezervace revidovat a kontrolovat. Pokud by někdo odeslal na první pohled fiktivní rezervaci na záměrně vysokou částku, pak ji zrušíme sami. V ostatních případech budete moci takovou rezervaci "reklamovat" a v takovém případě ji zrušíme také a vyúčtování upravíme.

Vlastní tematické tipy

Jak si objednám vlastní tematický tip?

Tematické tipy (ať už ty normální nebo placené) vydáváme zhruba 1x týdně. Svůj tematický tip si zvolte na jakýkoliv datum - pokud již bude obsazen, navrhneme Vám nejbližší možný termín.

Jak dlouho bude tip zveřejněn?

Bude zveřejněn trvale, ale různým způsobem bude propagován. V den zveřejnění jej zobrazíme na hlavní stránce (včetně souvisejících zájezdů) a budeme jej zobrazovat až do tipu následujícího (tedy zhruba týden). Zároveň s tím pošleme informaci emailovou kampaní a do sociálních sítí. Po cca týdnu bude na hlavní stránce zobrazen formou obrázku v seznamu dalších tipů a to zhruba další měsíc.

Potřebujete více informací?